+386 5 663 77 00
zgodbeoribistvu@zrs-kp.si

INFO SREDIŠČE

25 Apr 2022

Ribiško obarvan dopoldan koprskih četrtošolcev

Četrti razredi OŠ Koper so predpočitniški ponedeljek pričeli sproščeno in živahno. Z veseljem so namreč prisluhnili mnogim ribiškim zgodbam in prigodam iz morja.

V ponedeljek, 25. aprila 2022, je raziskovalno ekipo ZRS Koper in ribiča Matjaža Radina pričakal poln amfiteater vedoželjnih četrtošolcev, ki so se tekom dopoldneva na raznolike načine seznanjali s tradicijo ribištva. Skupina, ki se je udeležila druge delavnice projekta Zgodbe o Ribištvu – Ribištvo je moj poklic, je štela preko 100 osnovnošolskih radovednežev, zato je bila zaradi kvalitete izvajanja razdeljena na dve manjši. Ena je tematike delavnice najprej spoznala v šolskih klopeh, druga pa na ribiškem pomolu, nato sta se skupini zamenjali.

Uvodnemu nagovoru dr. Lucije Čok, ki je osnovnošolce vzpodbudila k razmišljanju z iztočnicami o ribištvu, je sledil pogovor z osnovnošolci o načinih konzerviranja rib in nekdanjih tovarnah Arrigoni in Delamaris, ki ga je vodila dr. Urška Bratož. Dr. Tina Čok pa je osnovnošolce seznanila s starimi poklici vezanimi na ribištvo in predstavila, kako je Koper izgledal nekoč. Gost delavnice je bil ribič Matjaž Radin, ki je iz prve roke predstavil, kako je že kot otrok vzljubil poklic ribiča in kako izgleda njegov delovni dan, ki se za razliko od mnogih, ki ga pričnejo v pisarni, začne z vzhodi sonca objet v modrino morja. Otroke je, sklepajoč po številu in raznolikosti vprašanj, tematika zelo zanimala. Tako jim je ribič razlagal o različnih vrstah rib, načinih lovljenja, ciklih, ki jih ima morje in  kako na morju srečuje tudi želve in delfine.

Alen Pušpan iz Gostilne Bujol je medtem  na koprskem ribiškem pomolu pripravil ribjo malico, ki je obema skupinama zelo teknila. Okrepčali so se s paniranimi sardelami in domačim bakalajem, z veseljem pa so posegli tudi po repeteju. Po malici je za eno skupino sledil teoretični del, druga pa je prisluhnila še ribiču Marku, ki je četrtošolcem pokazal ribiške mreže in eno izmed ribiških bark. Predstavil jim je delovni dan na morju, ki se običajno prične že ob petih, šestih zjutraj in traja do večera ali pa celo od večera do ranega jutra. Pripovedoval je o dogodivščinah na morju, nevihtah, ki jih včasih ulovijo in o raznolikem ulovu.

” Izvedela sem veliko novega o ribah. Hrana mi je bila všeč. Jedli smo sardelo na kruhu in bakala. Zanimivo je bilo, ko smo si pogledali slike o Kopru iz preteklosti. Zelo sem bila vesela, ker so nam pripravili hrano.

Na ribištvo smo šli in se zabavali. Ta dan mi je všeč, tja smo šli kar peš.”

Julija 4.d

Polni novih znanj in zanimivih informacij so se osnovnošolci odpravili nazaj proti šoli, tokrat še bolj motivirani za iskanje novih ribiških izrazov, ki bodo svoje mesto našli v dvojezičnem terminološkem slovarju, katerega je predstavila Anna Maria Grego. Le-ta nastaja v medgeneracijskem prepletu mladih in starejših generacij, ki so bile nekdaj ali pa so še povezane s tradicijo ribištva.

sl_SISL